dijous, 23 d’abril del 2009

El Clot de Vilamala

Excursió al clot de Vilamala, un dels paratges més salvatges, solitaris i impressionants del Solsonès.

Temps aproximat de l'excursió: 4-5 hores

Itinerari no recomenable en temporada humida o plujosa.

Per més informació consulteu la guia: "Jaume Fruitós i Sayol. LA VALL DE LORD I EL SEU ENTORN"

Clot de Vilamala des de Fenerals

Deixarem el cotxe a la carretera de Solsona a Coll de Jou, a l'anomenada corba de Fenerals.
L'itinerari començarà seguint el GR-7, primer en direcció est i després en direcció sud. Passat un tram de baixada haurem de deixar el GR per orientar-nos cap al sud-oest tot buscant fites de pedra i marques de pintura. A partir d'aquí el camí ja és més fàcil de seguir.
Ens anirem endinsant a les profunditats de Vilamala fins arribar a les misterioses Balmes dels Encantats. Creuarem el torrent en dues ocasions. Quan arribem de nou a la Rasa l'haurem de seguir durant força estona fins arribar a Torrents Junts (molt important no passar-se aquest punt).
A partir d'aquí deixarem de baixar per la rasa principal per pujar aigües amunt pel torrent que haurem trobat a la nostra dreta. Al cap de poca estona deixarem la rasa per comença-nos a enfilar per un costerut camí, que després d'una llarga pujada ens durà fins a la Balma Roja. El camí continua fins arribar a una pista, que agafarem a mà dreta fins a l 'Hostal del Vent, al costat del carretera de Solsona.
D'aquí en endavant farem el camí de retorn seguint el GR, que va paral.lel a la carretera.

Balmes dels Encantats

Petita grimpada al fons de la Rasa

Xavi ha dit...

Interessant excursió.

Si es fes amb combinació de vehicles (sense fer el GR pel costat de la carretera) es podria fer amb els nens a les motxilles, o és massa complicat el terreny per anar amb els petits?

Adéu

Marc Sanllehí ha dit...

Sense fer el GR li podries restar 1 hora a l'excursió. Tingues en compte que el desnivell de pujada són 800 metres aprox.

Hi ha alguns passos que poden ser un pèl complicats, sobretot si està una mica humit.

Jaumegrimp ha dit...

Hola Marc, aquesta zona de Vilamala fins fa poc era ben desconeguda per mí, però s'hi han obert algunes vies d'escalada i per això vaig anar-hi, el lloc em va agradar molt, les coves penjades impressionants...