divendres, 2 de setembre del 2011

El Pic Roi de Bassiès (2676m)

Aquest és un pic molt desconegut per a la majoria dels muntanyencs. De fet, jo el vaig conèixer per casualitat remenant entre blocs...
Després de molt xerrar, amb el Marcel decidim venir cap el Pic Roi ( o Pic Rouge) de Bassiès. A tots dos ens atrau el mateix, conèixer nous indrets, descobrir noves muntanyes i, si és possible, no haver de demanar tanda per pujar-hi.
El Pic Roi, situat a l'Arieja-Coserans, és un mirador privilegiat de la Pica d'Estats. L'alçada del cim no és considerable (2676m), però com sol ser normal per aquestes contrades del nord el desnivell és considerable.

Estany de Labant
Sortirem de Coumebiere, a uns 1400m, a la carretera D8, prop d'Aulus-les-bains. Aquí mateix  hem passat la nit en una "2 seconds" tot digerint la "cassoulet" occitana que ens vam cruspir el dia abans...
El camí és força ben marcat, tenim marques grogues per tot arreu. La pujada la fem per l'estany de Labant. Guanyem alçada ràpid fins arribar a la carena que ja no deixarem fins el cim.

Per sort el sol és amagadet i la temperatura és prou bona. Fem una petita paradeta per ganyipar i ja no reposem més fins el cim.

Refugi i Estany de Bassiès

Darrers metres abans de fer cim
El que més impressiona en arribar al cim és l'impressionant vista de la Pica i tot el vessant de Pinet, malgrat la calitja del dia d'avui.
El cim del Pic Roi
Com sempre, la baixada ens fa un mica de mandra (enyorem els esquís). Decidim allargar una mica la tornada i passar pel Port de Saleix. És recomanable, tot i que les constants sifonades ens desesperen una mica.

Això s'acaba, una remullada al riu i una birra a Aulus ens donaran l'energia que necessitem per l'endemà.